پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 171531
واردات و خريد کالاهايي که مشابه ايراني دارد خيانت است به کشور
تاریخ انتشار : 1394/02/30 12:16:49
نمایش : 1547
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان کمبود نقدينگي، فقدان بازار، افزايش قيمت مواد اوليه و ماشين آلات را از جمله مهمترين مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي استان دانست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رضا گنجي مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار جهانبين نيوز کمبود نقدينگي، فقدان بازار، افزايش قيمت مواد اوليه و ماشين آلات را از جمله مهمترين مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي استان عنوان کرد.

گنجي اظهار کرد: 65 درصد واحدهاي استان در ارتباط با کارهاي بانکي، 16 الي 17 درصد به دليل فقدان بازار و 8 تا 9 درصد مواد اوليه و ماشين آلات منجر به تعطيلي اين واحدها شده است.

وي بيان کرد: متاسفانه بانک ها در خصوص حمايت از واحدهاي توليدي يک سري قوانيني مي گذارند که برخي از توان مديريت دولت خارج است و برخي بانکها عملکرد و همکاري خوبي با بخش صنعت ندارند.

گنجي با اشاره به مشکلات واحدها در اين خصوص تصريح کرد: برخي واحدها با توجه به تسهيلاتي که گرفته اند شامل ديوني شده اند و به دليل نبود بازار نتوانسته اند به شرايط ايده آل برسند و تصفيه حساب کنند و بانکها هم اجرائيه صادر و منجر به تعطيلي اين واحدها شده است.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان افزود: برخي واحدها نيز با کمبود نقدينگي مواجه شده و بعد از 80 تا 90 درصد پيشرفت نيازمند سرمايه در گردش جهت تهيه مواد اوليه و ورود به بازار نيازمند تسهيلات براي خريد ماشين آلات هستند.

وي گفت: ما در استان تنها واردات يک سري ماشين آلات واحدهاي صنعتي که شرايط توليد آن در داخل مهيا نيست را داريم.

گنجي واردات کالاهايي که در ايران مشابه داخلي دارند را خيانتي به کشور دانست و اذعان کرد: خريد و مصرف اين کالاها توسط مردم نيز خيانت محسوب مي شود.

وي با تاکيد بر لزوم فرهنگ سازي مصرف کالاهاي داخلي در کشور گفت: همه مردم و مسئولين بايد استفاده از محصولات توليد خود را سرلوحه قرار دهند.

گنجي مبارزه با قاچاق کالا را عامل مهم و اساسي ديگر براي حمايت از کالاي داخلي دانست.

وي با اشاره به عملکرد شهرکهاي صنعتي استان تصريح کرد: ايجاد زيرساختهاي لازم در شهرکهاي صنعتي رابطه مستقيمي با جذب سرمايه گذار در استان دارد.

گنجي گفت: در سال گذشته 47 مناقصه با هزينه اي حدود 9 ميليارد و صد ميليون تومان برگزار شد که بيش از 7 ميليارد آن از منابع داخلي و بيش از 1 ميليارد از منابع استاني تامين شد.
 
وي از رشد 165 درصدي به لحاظ تعداد واحدها و رشد 157 درصدي به لحاظ مساحت در سال 93 نسبت به سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در کل قراردادها تا پايان سال 93 پذيراي سرمايه گذاران با 1519 قرارداد در 646 هکتار زمين بوديم.

گنجي خاطرنشان کرد: از اين تعداد 747 واحد در 385 هکتار زمين موفق به اخذ پروانه شدند و 152 ميليارد و 217 ميليون تومان در شهرکهاي صنعتي سرمايه گذاري صورت گرفت.

وي از برگزاري 24 دوره آموزشي براي 900 نفر در اين زمينه خبر داد و گفت: 13 نفر در 8 تور صنعتي شرکت و 4 واحد استان نيز به نمايشگاههاي خارجي و 70 واحد به نمايشگاههاي داخلي راه پيدا کردند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html